Hyundai promite tehnologia care o să schimbe total modul în care șofezi
Hyundai promite o tehnologie care va schimba din temelii modul de condus pe care-l cunoști astăzi. Sud-coreenii au anunțat un sistem unic în lume denumit Machine Learning, care se bazează pe tehnologia Smart Cruise Control.
Hyundai se pregătește să lanseze o tehnologie care va revoluționa modul în care șoferii interacționează cu mașinile lor. Se numește Machine Learning și se bazează pe sistemul Smart Cruise Control, adică cel care îi permite autoturismului să te „citească”, să te învețe pe de rost.
Practic, asta înseamnă că toate caracteristicile comportamentului tău la volan vor fi încorporate în sistemul de conducere autonomă al mașinii. Astfel, te vei bucura de o experiență personalizată. Sud-coreenii de la Hyundai susțin că ideea lor este unicat și că tehnologia va fi implementată în viitorul apropiat.
Cum funcționează tehnologia Hyundai
Între altele, tehnologia Smart Cruise Control activează o componentă a șofatului autonom, care-ți permite să nu intervii deloc asupra mașinii. Practic, poți lua mâinile de pe volan pentru că autoturismul știe să păstreze distanța față de vehiculul din față atunci când rulează la viteaza aleasă de tine.
Sistemul se folosește inclusiv de inteligența artificială pentru a învăța pe de rost comportamentul șoferului și stilul de condus.
Hyundai susține că, prin intermediul Machine Learning, autoturismul copiază perfect stilul în care conduci și atunci știe cum să ghideze autoturismul. Ce e diferit față de precedenta versiune de Smart Cruise Control e că, de această dată, șoferul nu mai trebuie să introducă manual distanța față de autoturismul din față și momentul accelerării.
E motivul pentru care, de fapt, precedenta versiune nu a fost atât de apreciată de șoferi. Iar Hyundai s-a gândit să o îmbunătățească. Noua tehnologie se folosește de senzori, camere și radar pentru a-și aduna informațiile necesare. Apoi, aceste informații sunt adaptate la modul de condus al șoferului.
Sistemul ține cont de trei factori: distanța față de autoturismul din față, accelerație și viteză de reacție. Mai mult, ideea Hyundai ține cont și de alte circumstanțe precum porțiunile de drum cu limitări de viteză sau trasee aglomerate.
Noua tehnologie atinge nivelul 2,5 pe o scală de la 1 la 5 privind condusul autonom, în care 5 reprezintă cel mai înalt nivel.